Pagina's

maandag 23 december 2013

The Hobbit: The Desolation of Smaug | Film

The Hobbit: The Desolation of Smaug

The Hobbit: The Desolation of Smaug Official Poster
Regisseur: +Peter Jackson
Acteurs: Martin Freeman, Richard Armitage, Orlando Bloom, Evangeline Lilly

De tweede film van de The Hobbit (film)trilogie.
Een topfilm.
Een film die, ondanks dat het boek dunner is dan één deel van In de Ban van de Ring, toch vlot loopt en spannend blijft.
In dit deel reizen Bilbo Baggins en de dwergen onder leiding van Thorin Oakenshield verder naar Erebor. Ze moeten door het Demsterwold en worden daar bijna opgepeuzeld door gevaarlijke spinnen. Op het nippertje worden ze gered door de Elfen, onder leiding van Legolas. Bilbo is gelukkig niet in de buurt, want de dwergen worden door de Elfenkoning gevangen gezet. Het lukt Bilbo de dwergen te bevrijden uit de Elfengevangenis en hij stuurt ze in tonnen de rivier op. Op die manier komen ze Bard tegen, die hen Laketown in smokkelt. Daarvandaan komen ze bij de Eenzame Berg of Erebor. Bilbo gaat naar binnen om de Arkensteen te zoeken, maar hij maakt de enorme draak Smaug wakker. Een letterlijk vurig gevecht is het gevolg en Bilbo en de dwergen weten de draak bijna te doden. Bijna...

Mijn mening: Een erg goede film. De dag nadat ik The Hobbit: The Desolation of Smaug zag wilde ik het alweer opnieuw zien. De acteurs spelen fantastisch en realistisch en de dieren, orks en andere schepselen waren zo goed als niet van echt te onderscheiden. Ik verheug me al enorm op volgend jaar, als de derde en laatste Hobbit uitkomt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten