Pagina's

vrijdag 16 mei 2014

[Serie] Sherlock: Meesterdetective in de moderne tijd

Sinds we Netflix hebben bij ons thuis ben ik begonnen met het kijken van series. Robin Hood (BBC) en Arrow (CW Network, eerste seizoen) heb ik al helemaal uitgekeken. Laatst was ik begonnen aan Sherlock (BBC) en ik was niet meer te stoppen.

Sherlock Holmes

Sherlock is zo ongeveer het meest geniale wat ik ooit op de televisie heb gezien. Geweldige acteurs, fantastisch scenario met briljante teksten en droge grappen. De in Londen afspelende serie bestaat uit seizoen van drie afleveringen, elk anderhalf uur kijkplezier. Op Netflix zijn op moment van schrijven twee seizoenen te vinden, met allebei een denderend spannend einde.

Sherlock gaat samen met zijn vriend en assistent John Watson de uitdaging aan om de lastigste mysteries van Engeland te ontraadselen. Hij is de meester van deductie en weet iedere keer weer aan iemand af te lezen wie hij of zij is, zonder diegene ook maar een keer eerder gezien te hebben. Het lijkt buitengewoon, maar in de serie is het geniaal. Ik kan niet wachten op seizoen 3, die als het goed is al in Engeland uitgezonden is geweest.

Sherlock

Geen opmerkingen:

Een reactie posten